In intensieve samenwerking met de opdrachtgever doordachten we verschillende scenario's om een functionele en dynamische werkplek te creëren. We besloten de ruimte op te delen in drie zones: een zone om te werken, een zone voor vergaderingen en focus, en een zone voor ontmoetingen.
Door de bezettingsgraad en aanwezigheid van medewerkers goed te analyseren, richtten we het kantoor zo in dat er altijd voldoende plek is voor iedereen – van kleine focushokjes tot lange tafels waar je flexibel kunt aanschuiven en dat er ook nog plek over bleef voor klanten die na hun bezoek nog even wilden blijven werken.
Het warme kleurenpalet en de toepassing van veel hout in moderne lambriseringen, gecombineerd met massief houten detaillering, vormen een mooi contrast met het betonnen casco van het pand. Een slim ventilatiesysteem met een warmtepomp en warmtewisselaar maakt het mogelijk om de zuidzijde van het gebouw te koelen, terwijl de warmte wordt hergebruikt om de noordzijde te verwarmen .
Omdat het eindresultaat naadloos aansloot bij het hoogtechnologische en innovatieve karakter van dit ICT-bedrijf, hebben we ook voorgesteld de naam van het bedrijf te veranderen. Hiervoor schakelden we onze vrienden van Dasburo in, die de klant hielpen aan een nieuwe naam en een identiteit die werd geïnspireerd door de vormen taal van het interieur.